Værktøjskasser

truck_icon

G-IT Enhedsstyret konsolideret indkøb

I dag er det blevet en nødvendighed, at virksomhederne har fokus på indkøb og ikke mindst når der tales om mængder og transport.
G-IT har derfor lavet et modul, som hjælper dig med at optimere dine indkøb, således at du får et redskab til at optimere hjemtagningen og dermed minimere omkostningerne.
Ved hjælp af G-IT Enhedsstyret Konsolideret Indkøb, kan indkøberen samle indkøbsordreforslag fra samme kreditor, således at indkøbene fx kan forsendes i fyldte containere, lastbiler eller andre enheder. Derved minimeres fragtomkostningerne.
Opsætning af indkøbsaftaler for varer og kunder angiver grænser for, hvorledes indkøbsforslag kan samles til konsoliderede indkøbsordrer.
Kræver leverandører, at der samtidigt skal indkøbes en bestemt mængde varer, kan G-IT Enhedsstyret Konsolideret Indkøb også holde styr på dette.

Pris:
DKK 44.500,00 plus moms
Installation:
Installeres i test og drift, estimat ca. 2 – 3 timer

 

Konsolideret indkøb

Med ønsket om at rationalisere og automatisere indkøbsflowet hos Alfix a/s har vi i samarbejde med G-IT A/S udviklet funktionalitet, der for Alfix a/s betyder en væsentlig forbedring af indkøbsmodulet i Dynamics AX2012. Det løser en udfordring som de fleste virksomheder, der modtager helpaller fra deres leverandører, må have. Nemlig at der fra leverandørens side er ønske/krav om bestilling af minimum et antal paller enten af samme vare eller forskellige vare, for at få varen eller fragten til laveste pris. Det løser samtidig vores ønske om, helt at kunne automatisere vores indkøbsproces. Målsætningen har været, at når der er behov for en råvare i vores produktion, bliver der automatisk dannet et indkøbsforslag som bliver autoriseret og sendt på mail til leverandøren, med alle nødvendige, og ikke mindst korrekte, oplysninger om leverancen. Vi ser det som uundværlig funktionalitet, hvis man har ønske om at automatisere sit indkøbsflow.

Per B. Jensen
Fabrikschef/Plant Manager
Alfix A/S

 

logger

G-IT CustomiZation Logger

Er du træt af at vedligeholde funktionalitet, du ikke bruger, eller står du med overvejelser om at udskifte din gamle AX 3.0, 4.0, AX 09 til en nyere model, så er det en god investering at få installeret en G-IT CustomiZation logger.
G-IT CustomiZation logger, foretager en logning, hver gang en bruger anvender en AX tilretning.
Dermed giver G-IT CustomiZation logger viden om hvilke tilretninger, der benyttes, og hvor ofte. Dette er nyttig viden, hvis der skal ryddes op i applikationen, eller hvis der skal opgraderes til en nyere applikation.

Pris:
DKK 27.500,00
Installation:
Installation – estimat 4- 5 timer.

 


package

G-IT Udvidet Vareskabelon

Oprettelsen af varenumre er forenklet med G-IT Udvidet Vareskabelon.
I AX2012 er den normale proces, først at oprette varenummeret for efterfølgende at opdatere ”Standardindstillinger for ordre” og ”Lokalitetsspecifikke ordreindstillinger”.
I G-IT Udvidet Vareskabelon er denne proces forenklet. Skabelonerne for varenummeret er koblet sammen med skabeloner for ”Standardindstillinger for ordre” og ”Lokalitetsspecifikke ordreindstillinger”. Derved kan den samlede oprettelse af varenummer og indstillinger håndteres i en arbejdsgang.

Pris:
DKK 9.995,00
Installation:
Installation – estimat 2- 3 timer.

 

chat

G-IT Bruger Chat

Hvilke måde er den mest hensigtsmæssige at benytte, hvis AX-administrator ønsker at alle brugere skal logge af AXén. Skal der sendes en mail, eller skal der komme en popup hos de aktive brugere?
Popupen rammer målgruppen præcist. Mailen rammer også de brugere, der ikke er aktive på AX.
Med G-IT Bruger Chat kan der gives besked til alle brugere, grupper af brugere eller specifikke brugere.
Hver besked er tilknyttet dato og tidspunkt for aktivering og for deaktivering.
Modtagere, der aktive på AX i aktiveringsperioden får beskeden som popup.

Pris:
DKK 12.500,00
Installation:
Installation – estimat 3 – 4 timer.